Klima gazı, Freon 12 gazıdır. Bu gazın F11, F12, F13, F22, F502 gibi farklı türleri mevcuttur. Bu gazın içerisinde C, Cl ve F bulunur. Freon12'nin kaynama derecesi –29,8 °C, donma derecesi ise –157,78 °C'dir. Özgül ağırlığı havanın özgül ağırlığından daha fazladır.
Klimanın çalışma şekli, belirli bir basınç altında tutulan sıvı durumdaki soğutucu akışkanın istenilen sıcaklıkta buharlaştırılması ve buhar halden tekrar sıvı hale dönüştürülmesidir.
Bu çalışma şeklini termodinamiğin 2. Kanunu ile izah edilebilir.
Çevrim malzemesi olarak kullanılan klima gazı bir kompresör yardımıyla emilip sıkıştırılarak sıvılaştırılır. Sıkıştırma olayı esnasında meydana gelen ısı bir fan aracılığıyla ile dış ortama atılır. Sıvı sonra genleşme valfi tarafından üzerindeki basıncın indirilmesi ile bulunduğu ortamdan ısıyı alarak gaz haline geçer. Bu esnada bulunduğu çevreden ısı çektiği için ortam sıcaklığını da indirmiş olur. Soğutma akışkanı kompresör tarafından emilerek çevrim aynen bu şekilde tekrarlanır. Yani komprasör buharlaştırıcıdan düşük basınçlı gazı emerek yüksek basınçlı gaza dönüştürür.
Yılda en az bir kez klima sistemi ve soğutucu gaz şarjı işin uzmanına kontrol ettirilmelidir. Klimalar sık sık bakıma gönderilmelidir. Araçların klima sistemlerinde belli süreler içerisinde birtakım klima gazı kaçağı yaşanmaktadır. Hiçbir klima sistemi kendi bünyesindeki gazı %100 kendi bünyesinde bulundurmaz.
Klimayı 1 yıl kullandıktan sonra
klima gazındaki düşüşten ötürü klimanın çalışma performansında bir düşüş yaşanır ve soğutmada da performansı düşer. Bu durumda klima Uzman kişilere gösterilmelidir.
Klima sisteminde bulunan gaz bildiğimiz yakıt gibi değildir ve hiç bitmez yani klima gazı bitti tabiri doğru değildir, ancak azalır uzun bir süre klima kullanılmadıysa gaz çöker ve tam tersi bir basınçla boru rekorlarından kendini bırakır. Klimanın çalışma sistemi kapalı devre bir sistemdir yani sistemde yaşanılan birkaçak olmadığı süre boyunca klima gazında bitme ya da gazın azalması gibi bir durumla karşılaşmanız mümkün değildir.